Over de campagne

De Onderweg ben ik Offline campagne is een initiatief van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Het doel van de campagne is om minder automobilisten social media te laten gebruiken tijdens het rijden. De campagne valt onder de koepel ‘Daar kun je mee thuiskomen’. Hiermee maakt de overheid verkeersveiligheidcampagnes herkenbaar als groter geheel. Voor deze campagne werkt het ministerie samen met een aantal partners. Zoals gemeenten, provincies, Politie, Team Alert, providers en Veilig Verkeer Nederland (VVN).

TV-campagne

(Een vrouw sport.)

MAN: Schat, neem jij zo nog even een trosje tomaatjes mee?
VROUW: Oké, is goed schat. XX. MAN: Thanks!
Hartje.
-Hartje!
Hartje.
-Hartje!

(Een jongen speelt op een drumstel.)

Vind ik leuk.
-Vind ik leuk!

GEROEZEMOES

We hebben een huis gekocht!

(Verschillende mensen volgen de vrouw een auto in. Ze zet haar mobiel op stil.)

DRUK GEROEZEMOES

STILTE

VROUWENSTEM: Die berichtjes kunnen later wel weer.
Onderweg ben ik offline.

(Beeldtekst: Onderweg ben ik offline. Bel 1400. Informatie van de Rijksoverheid.)

(Een man staat op en schuift een gordijn open.)

MAN: In de ochtend zon. Later op de dag regen.
MANNENSTEM: Het nieuws. Oerknal blijkt aangestoken.
Terror-uil is terug.

(Een jongen voetbalt op tafel.)

Vind ik leuk.
-Vind ik leuk!
Delen met Martijn.
-Martijn vindt dit leuk.

(Verschillende mensen volgen de man een auto in. Hij zet z'n mobiel op stil.)

DRUK GEROEZEMOES

STILTE

MANNENSTEM: Die berichtjes kunnen later wel weer.
Onderweg ben ik offline.

(Beeldtekst: Onderweg ben ik offline. Bel 1400. Informatie van de Rijksoverheid.)

Radio-campagne